Koulua koulua koulua vaan, siitä se elämä koostuukaan. Juu, upeaa. Niin ja töistä. On alakanut pikku hiljaa tuntumaan, että en todellakaan tahdo ensi kesänä töihin yhtään minnekkään. Pitäis lukea tuntematon sotilas, tehdä kaikki läksyt ja minua ei huvita.

Käppäilin eilen pitkin vireistä uutta asutus aluetta. Siellä oli jo talojan pystyssä, joitain melkein valmiitakin. Jotenkin outoa, että aina silloin pienenä kuljin tuota viereistä tietä ja siinä oli vain peltoa, nyt noita uusia taloja  ja kohta vielä rivitaloja.. Mä en tahdo niitä taloja tuohon, mä haluan siihen sen ohrapellot, kuoppaisen soratien ja lapsuuden takaisin, sen helppouden.
Se maisema oli kyllä vielä aika avara, sellainen beigen ja ruskean, syksyinen sekoitus. Uuden aikaisia katulamppuja, metallijalkaisia, puhelin johdot maanalla, keskellä entistä peltoa metallinen koppi.

Minä en lenkkeile, kävelen/ käppäilen paikasta A paikkaan B. Olen laiska ja todellakin tiedän sen.

Tahtoisin kirjoittaa, mutta kaikki tuntuu liian stressaavalta että pystyisin. Suklaa keksiä toisen perään. Luin toisten blogeja, he kirjoittavat paljon syvällisemmin kuin minä. Minäkin tahtoisin, mutta se ei oikeasti olisi syvällistä se olisi kopioituija ajatuksia, sanoja siellä, täällä. Mieleni ehkä olisi enemmän sellainen mutta kaikki teksti on yhtä pötköä jossa hypitään suoraan asiasta toiseen.

Minä häpeän. Häpen ja kadun niin monia asioita ja sanoja. Tekemisiä ja tekemättömiä juttuja. Vaikkei pitäisi niin minä häpeän vuosi kausia vanhoja asioita.

____________________________________________________________________________

Olin raivostua koulussa aamunavauksen aikana. Aihe oli kiusaaminen, ensin vitsaitiin eri kiusauksista, janssonista, kinkusta.. Ja sitten opettaja puhuu muka asiaa, on tietävinään kaiken. Muka senkin miltä kiusatusta tuntuu ja sen miksi kiustaan. Paskat se sitä tietää, mistä se mitään tietää(taisiistietäämutta..).  Ne iän kaikkiset puheet ja aineet koulukiusaamisesta, niitä kirjoittavat ja pitävät vain ne jotka eivät ole itse joutuneet kokemaan kiusaaamista. En tarkoita että minä muka tietäisin kaiken koulukiusaamisesta ja siiät ketä muka on kiusattu ja ketä ei. Mutta ne kaikki aineet ja aamunavaukset, ne kaikki ovat niin ylimalkaisia, kaikki on sellaista yleistystä. Ja kaikki vielä kuvittelevat että sitä kiusaamista on vain siellä isoissa kouluissa.  Tajuaisivat senkin että kiusaamista on myös se että jätetään yksin ja porukan ulkopuolelle.

____________________________________________________________________________

Mietin, että menisinkä lehtityön kurssille.. En ole varma, se voisi olla ihan mielenkiintoinen, mutta pelkään niitä uusia ihmisiä ja kaikkea sitä muuta. Olisin vain hiljaa, osaamatta kirjoittaa sanaakaan, tai sanomatta. 
Kuka muka kirjoittaa: -- had been seen-- lauseen ilman vokaaleja..

 

Tahtoisin viikonlopun vain itselleni en töille ja koululle jaettavaksi.