Miksi nukkumaan meneminen on nyt niin vaikeaa? Tiesin, että se olisi vaikeaa edes viikonlopun jälkeen palata tänne korpeen yksin ja ensimmäinen päivä tai ilta oli mitä oli. Tahtoisin vain olla, tuntuu, ettei mihinkään ole aikaa ja kuitenkaan en tee mitään.
__
En tahdo toista kertaa vaihtaa junaa viittä kertaa ja istua yötä junassa, jossa kaksi toisilleen tuntematonta tyyppiä pelaa pokeria ja höpöttää isoon ääneen, kun koko muu vaunu yrittää nukkua ja kukaan ei sano heille mitään.

Ja miksi aina kaikki omituiset tyypit, ikivanhat ja lihavat tai bussikuskit kahtelee mua? Ja kaveriporukassa minä ole ainoa jota baarissa yrittävät iskeä nämä samat tyypit? Mä en tahdo. Mitä ne tahtoo, vielä kun ajattalee sen, etten ole ikinä näyttänyt ikäseltäni, vaan nuoremmalta. Ja kohtelian kommentti on ollut tyyliin: " sä näytät hyvältä kyllä sitten 40vuotiaana", just kiitos. Jos mä sitten näyttäisin kolmekyppiseltä, kun viime vuonna kuulin näyttäväni 14vuotiaalta. Ainut syy miksei minulta kysytä baarissa papereita on se, että ne "muistaa minut". Ja muistaa miksi? Ei mitään käsitystä oikeasti. Ehkä siksi, että en ole ikinä käyttäytynyt typerästi tai juonut niin paljon, että kukaan voisi sanoa minun olevan humalassa. Ei vain kiinnosta ja toisaalta en uskalla. On se hauskaa, että muistetaan. Ja olenhan mä aina niin nauravainen. Tai sitten se johtuu silmistä, näistä typeristä silmistä, joitten vuoksi on saanut aina kuulla olevansa ulkomaalainen.
"Ja ei, mä olen täysin suomalainen ja ei, mulla ei ole yhtään ulkomaalaista sukulaista ja ei mua ei ole adoptoitu kiinasta ja ei mä en myöskään ole mustalainen. huoh. Joo, mun vanhemmilla ei kummallakaan ole tälläisin silmiä, mutta joo, niitten kakara olen. Joo-o." Siis vastaava typerä keskustelu on tullu käytyä niin monesti. Toivon vain, etten enää näytä aivan siltä. Tahdon vaaleammat hiuksetkin vain sen vuoksi, että ei tarvitsisi kuunnella kun koulussa puhutaan englantia, kun maksaa ruokaa, vaikka tarjottimella on lappu, jossa lukee täysin suomalainen nimi.

Saan itselleni ikäkriisin siitä, että tunnen, että 20vuotiaana pitäisi olla aikuinen. Miten voin aikuistua niin parissa tai muutamassa kuukaudessa?
__
Täysin typeriä asioita. Mutkun ärsyttää.